Det finns DUMMA frågor

Lärarna har under alla år sagt att man inte ska vara rädd för att ställa frågor, o att det inte finns dumma frågor. Det finns alltid någon annan som inte förstår i klassen o man ska som sagt inte vara rädd för att ställa frågor. Men jo det finns visst de dumma frågor, tom IDIOTISKA. Där finns en dam i klassen, vi kan kalla henne Sylvia (precis som drottningen =] )som har en vana att ställa mkt frågor, en del intelligentare än andra. Bengt gick genom ett övningsexempel på tavlan och fick fram svaret 350 000 kr. Sylvia räcker upp handen (vilket under alla herrans år innebär att hon vill ställa en fråga) och säger (som alltid):

- Kan jag få ställa en fråga?!

Det är väldigt komiskt då läraren inte hinner säga, t ex "Ja de får du", då hon ställer frågan direkt i samma mening som "Kan jag få ställa en fråga?".

Nu till den mindre intelligenta frågan (ska påpekas att den ställdes två ggr i två olika omgångar).

- Kan jag få ställa en fråga?! Hur kan jag ha fått svaret till 310 000 kr.

och sen i omgång 2

- Men hur har jag fått de till 310 000 kr.

Ja du Sylvia, hur i h-vete ska Bengt veta hur du fått fram de när han inte sett uträkningen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag var de träning och vi hamnade i SIMHALLEN. Jag har inte simmat sen gymnasiet, vilket verkligen kändes. Det märks verkligen att man inte är en Lars Frölander eller född i FISKENS tecken......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0