Det blir ALDRIG som man tänkt sig.....

Varför blir de aldrig som man tänkt sig? =(
Jag hade den perfekta planen, ni vet den med stort P. Sommaren skulle bli den bästa någonsin. Allting var klart, vi inväntade bara på samtalet med vilket datum vi skulle börja. Men allt ändrades, drömmen sprack över bara 1 ynka sekund, av ett mail...

Vi 5 från i fjol hade blivit lovade jobb denna sommar igen på Skatteverket. Nu var vi varma i kläderna och allting skull vara så mycket lättare denna gång. Skatteverket gick ut med en rikstäckande annons att sommarjobbare sökes (där vi fick jobben om vi sökte). Vi 5 sökte och hade ingen tanke på att söka annat då de ville ha oss igen. Från ingenstans får vi veta att Skatteverket inte har budget att anställa sommarjobbare i hela Södra Regionen. En statlig myndighet klarar inte av att budgetera. Mannen eller kvinnan som gjort budgeten borde skjutas. Jag hade gjort de jobbet bättre.

En uppmaning är att göra alla avdrag som bara går att göra i år. Alla granskare kommer få mer att göra nu när de inte kan avlasta deklarationer på oss, vilket innebär ett stressigare jobb som i sin tur medför att man struntar i att kolla era avdrag.
En fredagseftermiddag på Skatteverkets kontor:
"Kolla denna. Han vill göra avdrag för resor till o från arbete med 15 000 kr. Aaaa va jobbigt. Måste jag kolla bussförbindelserna o om han verkligen sparar 2 h.  Har ju så många deklarationer kvar att göra. Nej fan jag ska hem nu, han får sitt avdrag."   =]

Man ska inte ta ut något i förskott men vi föll verkligen på mållinjen. Så sensmoralen av historien är att sluta planera det blir aldrig som man tänkt sig...

I sommar ska jag göra en blondinbella och inhämta lön från bloggandet istället =]

Keep read it

Kommentarer
Postat av: Portas

Uppmaning till alla: snåla inte med avdragen! (Jag vill ha avdrag för alla mina sömnlösa nätter på härbärget...).
Jag har fasen inte heller smält det faktum att vi inte får umgås med Maggan i sommar. Jäkligt synd, och synd att vi fem inte får jobba ihop..men men, det får bli gemensamma dagar på playan istället!

2008-03-21 @ 20:54:30
Postat av: Cinge

jag har heller inte smält det än. väntar på att vakna upp ur (mar-)drömmen.
haha i år ska jag osså dra av härbärget, går de inte så får jag väl ringa o prata med dem, e ju van inom de området =)vi får ta en reunion o supa skallen av oss snart..

2008-03-21 @ 21:43:07
URL: http://cinge.blogg.se
Postat av: Lovisa

Nej nu blir jag sur, precis skrivit en valdigt utforlig kommentar sa forsvinner allt.

2008-03-29 @ 14:31:05
Postat av: Lovisa

Nej nu blir jag sur, precis skrivit en valdigt utforlig kommentar sa forsvinner allt. Likandant igen men nu kom visst forsta meningen med! Tur
man va forutseende o kopierade allt denna gangen:) Mem tankte i alla fall att din drom skulle fa i uppfyllelse om en internationell besokare:)
Lite besviken dock pa att jag inte fick bli gastbloggare som vi sa! hehe. Maste saga att mit fortroende for skatteverket skonk dar! Kan inte fa en battre skattmas an dig ju:)

2008-03-29 @ 14:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0